איך לתפור מעיל?

תפירה היא מלאכה עתיקה שעדיין יש לה ביקוש בקרב אנשים רבים, ובהחלט טוב ונחמד שכך. היא מספקת עבורנו הרבה יותר מאשר הרכישה של מוצר מוגמר בחנות, ויש לה ערך רגשי ומשמעות של ממש עבור מי שתפר או משתמש בבגד שנתפר. ניתן לתפור באופן ידני וניתן לתפור בעזרת מכונת תפירה ביתית, כגון מכונת תפירה מבית יוקי. באופן ספציפי, תפירה של מעיל אינה קשה במיוחד, בין היתר בגלל שהוא אינו צמוד לגוף ומאפשר מרחב תמרון וגם מרחב של ניסוי וטעייה. עדיין צריך ידע בסיסי בתפירה, ומומלץ להיעזר במדריך זה ובמידע נוסף הקיים ברשת על מנת לבצע את המלאכה על הצד הטוב ביותר.

רכישת מכונת תפירה

במידה ואתם מעוניינים להשתמש במכונת תפירה ביתית ולא לתפור באופן ידני, על מנת ליהנות מהנוחות שהיא מציעה, חשוב לוודא שמשתמשים במכונה שמתאימה לתפירת הבד שבו תשתמשו, כמו למשל צמר, דנים או כותנה. אם אין ברשותכם מכונה, מומלץ לרכוש מכונה איכותית שתחזיק זמן רב בשימוש ותבצע עבודה מדויקת, כמו למשל מכונות תפירה של חברת יוקי, ברנינה או זינגר.

מה צריך על מנת לתפור מעיל?

מעבר למכונת תפירה, עליכם לרכוש את הבד או הבדים הרלוונטיים ובהתאם לרצונכם האישי – ניתן לתפור מעיל מסוגים רבים של בדים. יש לשים לב שיש בידיכם כמות מספקת של בד, ועדיף לרכוש ליתר ביטחון כמות גדולה יותר מזאת שאתם סבורים שתצטרכו. כדאי לשים לב לרכישה של גזרה שתואמת את יכולות התפירה שלכם ולא לצאת להרפתקאות סבוכות בתחילת הדרך. מעבר לכך, כדאי לרכוש כפתורים ואביזרים שונים לפי טעמכם ובד מתאים לבטנה.

טיפים לתפירה

אם אינכם בעלי ניסיון רב בתפירה באופן כללי, מומלץ לקחת את הזמן ולתפור באופן מחושב והדרגתי, ובכך לחסוך בבד ובטעויות. השקיעו זמן בבחירת הגזרה. שימו לב שאתם רוכשים בדים המתאימים לתפירה של מעיל. בהחלט ניתן לרכוש מכונת תפירה יד 2 במידה ואתם מעוניינים לחסוך בהוצאות. בעת בחירת הבד לבטנה, כדאי ומומלץ לגוון ולהשתמש בחולצת משי או בבד של שמלה, וכדאי להימנע מלהשתמש בבדים נמתחים. ניתן לגוון ולהיות יצירתיים בבחירה ולבחור בטנה בעלת הדפס כלשהו או צבעים יוצאי דופן.

לבדוק ולמדוד את המעיל

אחרי שהמעיל מוכן ברובו וכבר יש לו גוף, זה הזמן למדוד אותו ולבדוק אם יש לערוך שינויים, ועוד לפני שמתחילים לתפור את השרוולים. בדקו איך הוא יושב על כל החלקים הרלוונטיים בגופכם ואת האורך שלו. בהצלחה בתפירה ולא פחות חשוב – בהנאה רבה. זה בהחלט שווה את הזמן והמלאכה.